بهترین دارو و پماد برای کیست مویی

چهارشنبه 26 مهر 1402
14:56
پناهی

کیست مویی نوعی بیماری دردناک و عفونی می باشد که معمولا افراد زیادی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این بیماری ناشی از پدیده برگشت مو و تا خوردن آن به درون پوست اتفاق افتاده و موجب بروز علائمی چون عفونت، درد، خونریزی، اختلال در فعالیت های روزانه مانند خوابیدن یا نشستن می شود.
علائم کیست مویی به راحتی قابل مشاهده بوده و فرد در صورت ابتلا به آن دچار واکنش بدنی می شود. برای مثال ایجاد سوراخ یا حفره های ریز و درشت عفونی، درد شدید در ناحیه بالای باسن، خروج ترشح و عفونت، تب، تورم و التهاب از علائم شایع این بیماری می باشد.

آیا کیست مویی با دارو درمان می شود؟

به طور کلی عارضه یا بیماری کیست مویی به طور صد در صد با دارو درمان نمی شود؛ این بیماری یک عارضه عفونی می باشد که در درون بدن رخ می دهد و به راحتی یا حتی با نادیده گرفته شدن و بی توجهی به انتخاب یک شیوه مناسب قابل درمان نخواهد بود.
درمان قطعی این عارضه به واسطه جراحی یا لیزر بوده و استفاده از دارو و روشهای غیر تهاجمی و دارویی تنها موجب رفع علائم یا التهاب ناشی از کیست مویی؛آن هم در صورتی که بیماری در مراحل ابتدایی باشد است.

دارو برای کیست مویی

با تمام اطلاعاتی که درباره نحوه درمان کیست مویی است برخی افراد اصرار بر انجام روشهای غیرتهاجمی و استفاده از دارو برای درمان کیست مویی داشته و این روشها را امتحان میکنند. البته که دارو و پماد برای کیست مویی می تواند موجب کاهش علائم زیادی از کیست مویی مانند التهابات و عفونت ناحیه شود. در ادامه این مطلب بیماران عزیز با برخی از دارو های درمان کیست مویی آشنا خواهند شد.

فنل

فنل نوعی داروی تزریقی به داخل سینوس آن هم به طور مستقیم می باشد که بیمار می بایست طی چندین جلسه آن را به محل زائده تزریق نماید. کاربرد این دارو به طور کلی به منظور از بین بردن عفونت یا آبسه نیز به کار می رود و تا حدودی می تواند موثر باشد.
با توجه به اینکه تزریق فنل یک روش دارویی برای درمان کیست مویی و بدون استفاده از لیزر یا تیغ جراحی می باشد، دوره درمان آن ممکن است تا 8 هفته به طول بیانجامد یا در بیشتر موارد با شکست روبرو شود.

دارو های مسکن

مسکن ها به طور کلی قابلیت درمانی ندارند. درمان دارویی کیست موی به واسطه مسکن ها امکان پذیر نبوده و مصرف مسکن ها تنها موجب از بین رفتن درد یا سوزش زائده می شود. فراموش نکنید که از بین بردن درد این ناشی از کیست مویی موقتی بوده و پس از بین رفتن اثر مسکن فرد دوباره دچار درد و مشاهده علائم خواهد شد.
بنابراین بهترین روش برای درمان کیست مویی انتخاب یک شیوه کارآمد و موثر برای درمان کلی بیماری می باشد.

آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک ها از دسته دارو برای کیست مویی می باشند که به تنهایی قادر به درمان کیست مویی نخواهند بود. آنتی بیوتیک تنها موجب رفع التهابات ناشی از عارضه کیست مویی شده و تا حدودی علائم آن را کاهش می دهد. مترونیدازول و آزیترومایسین دو داروی آنتی بیوتیک هستند که می توانند ترشحات کیست مویی را کاهش داده و تا حدودی به درمان کمک کنند.
همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید بیمارانی که قبل از جراحی کیست مویی یا انجام لیزر از آنتی بیوتیک استفاده کرده بودند، (با مشورت پزشک یا دکتر کیست مویی) از نتایج بهتری برخوردار بوده و احتمال بازگشت بیماری در آنها به حداقل رسیده است.
البته این نکته را به خاطر داشته باشید که مصرف مداوم و طولانی مدت آنتی بیوتیک ها ممکن است به سیستم گوارش و بدن افراد آسیب جدی رسانده و عوارض طولانی مدت به همراه داشته باشد.

پماد برای کیست مویی

پماد تترا سایکلین، پماد ایکتیول یا همان مرهم سیاه، پماد الیز، از بهترین نوع پماد برای کیست مویی و داروهای مناسب برای درمان کیست مویی هستند که هرکدام با خاصیت مخصوص خود مانند، از بین برندگی التهاب، ترمیم بافت آسیب دیده پوست و زخم، می توانند به بیمار کمک کنند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این دارو ها ابتدا ناحیه مورد نظر را شستسو داده و خشک نمایید و سپس از پماد استفاده نمایید. همچنین پارچه ای تمیز برای محافظت و عدم عبور آلودگی به توده بر روی آن استفاده نمایید.

چسب فیبرین

چسب فیبرین دیگر نوع داروی تزریقی برای درمان کیست مویی می باشد که به صورت بیهوشی یا بی حسی موضعی به عارضه تزریق می گردد.این روش دارای عوارض بسیار کم و یک روش درمان دارویی کیست مویی می باشد. چسب فیبرین به عنوان یک شیوه درمان کیست مویی با دارو می تواند بهترین گزینه برای کودکان یا افراد حساس به جراحی یا لیزر باشد.

پماد تتراسایکلین برای کیست مویی

تتراسایکلین یک پماد رایج برای درمان انواع عارضه های پوستی همچون: زخم، رفع برخی از عفونت های باکتریایی، آکنه و حتی سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این پماد کمک بسیار شایانی در رفع علائم کیست مویی داشته و تا حد زیادی التهابات خارجی پوست را برطرف می کند.

پماد ایکتیول یا پماد سیاه

پماد ایکتیول یا نام دیگر آن پماد سیاه، یکی از دارو های موثر برای کاهش علائم کیست مویی می باشد که افراد مبتلا به این بیماری با نام آن آشنا هستند. این پماد با ترکیبات موثر خود موجب کاهش علائمی چون التهاب، درد، سوزش، خارش و سایر عوارض جانبی این بیماری می گردد. البته این نکته را فراموش نکنید پماد سیاه درمان قطعی کیست مویی نبوده و صرفا جهت کاهش علائم مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان اثر گذاری دارو برای درمان کیست مویی

اثر گذاری دارو های درمان کیست مویی مانند روشهای درمان خانگی کیست مویی بوده و به چند علت بستگی دارد. برای مثال فردی که آنتی بیوتیک مصرف می کند و یا از روش تزریق برای از بین بردن عفونت استفاده می کند، زمان بیشتری برای از بین بردن عفونت نیاز دارد. گاهی نیز ممکن است این دارو ها بی تاثیر و گاهی موثر باشد. همه این موارد وابسته به نوع بیماری، میزان حاد بودن، شرایط جسمی و سن فرد مبتلا و حتی میزان تحرکات او وابسته است. برخی از انواع پماد برای کیست مویی به منظور رفع التهابات سطح خارجی پوست نیز تجویز می گردد که استفاده از آن بی تاثیر نخواهد بود.
علاوه بر آن نمی توان گفت که اثرگذاری روشهای غیر تهاجمی و درمان دارویی کیست موی صد در صد موثر و تاثیر گذارند چرا که عفونت و سینوس پیلونیدال یک زائده یا توده عفونی در زیر پوست است که تنها با تخلیه به طور کامل و به راحتی قابل درمان است. البته این نکته را فراموش نکنید که دوره نقاهت یا طول درمان در این روشها بالا بوده که افراد شاغل را تحت الشعاع قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: https://clinicjarahi.ir/pilonidal-sinus-medicine/


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]