دکتر متخصص شقاق و بهترین کلینیک در تهران

دوشنبه 23 اسفند 1400
17:22
پناهی

بیماری شقاق مقعدی ایجاد پارگی یا ترک در بافت مقعد شما و ناشی از کشیده شدن مخاط و پوشش داخلی مقعد، بیش از ظرفیت طبیعی آن است. انجام حرکات روده ای سخت منجر به تشدید این پارگی شده و معمولا حدود ۴۰ درصد از موارد زخم مقعدی به شقاق مزمن تبدیل می شوند. انتخاب دکتر متخصص شقاق برای درمان هرچه سریع تر این بیماری یکی از دغدغه های بیماران است.

علائم آزاردهنده فیشرمثل خونریزی، سوزش و درد زیاد هنگام دفع معمولا خارج از تحمل است. به همین دلیل اگر به این بیماری مبتلا هستید، باید خجالت و ترس را کنار بگذارید و با انتخاب پزشک مناسب برای درمان شقاق اقدام کنید. قبل از انتخاب دکتر شقاق (فیشر) تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

برای شقاق به چه دکتری مراجعه کنیم؟

مبتلایان معمولا بعد از مشاهده علائم شقاق به پزشک عمومی مراجعه می کنند تا بیماری آن ها را تشخیص دهد. گاهی دکتر عمومی مصرف برخی از داروهای موضعی و خوراکی را برای تسکین علائم این بیماری را تجویز می کند.

اما شقاق مزمن که بیشتر از ۶ هفته از شروع آن گذشته و دچار عودهای مکرر شده، دیگر با دارو درمان نمی شود و باید با لیزر و جراحی درمان شود.

بنابراین اگر از ابتدا به دکتر جراح عمومی یا متخصص جراحی گوارش مراجعه کنید، در وقت و هزینه صرفی جویی کرده اید. باید دقت کنید که انتخاب پزشک مناسب تا حد زیادی در تسریع روند درمان شما تاثیرگذار است.

برای انتخاب دکتر شقاق باید به موارد زیر توجه کنید:

  • پزشک باید سوابق کافی در درمان این بیماری را داشته باشد
  • میزان رضایت بیماران قبلی را بررسی کنید
  • دکتر متخصص شقاق باید درباره روش درمانی که پیشنهاد می دهد با شما شفاف باشد و شما را از عوارض احتمالی و طول دوره نقاهت این روش آگاه سازد.
  • بعد از درمان در صورت بروز مشکل، وقت کافی برای پاسخ دهی به بیمار را داشته باشد

زمان مراجعه

مشاهده هرگونه علائم غیر عادی و تکرار شونده در ناحیه مقعد که در کوتاه مدت برطرف نشود، می تواند به معنی ابتلا به بیماری های مقعد و نشیمنگاه از جمله شقاق باشد. همچنین اگر فیشر در مراحل ابتدایی و زمانی که هنوز بیماری مزمن نشده شناسایی شود، شاید با روش های دارویی بهبود پیدا کند.

به همین دلیل به بیماران توصیه می کنیم که در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک مثل خارش، سوزش، خونریزی و درد مقعدی بجای خود درمانی، به پزشک مراجعه کنند تا بتوانند جلوی پیشرفت بیماری را بگیرند.

بهترین دکتر متخصص شقاق در تهران

مراکز و پزشکان زیادی برای درمان شقاق در تهران و سایر شهرها وجود دارند، اما همه بیماران به دنبال پزشکی هستند که در کوتاه ترین زمان و با استفاده از بهترین تجهیزات و دستگاه ها بیماری آنها را درمان کند.

افراد به دلیل کار و مشغله های زندگی به دنبال روشی هستند که کمترین دوره نقاهت را داشته باشد و بیمار بتواند خیلی زود به کار و فعالیت های عادی خود برگردد.

اگر به دنبال دکتر متخصص شقاق در تهران هستید، دکتر زارعی در درمان کلینیک یکی از بهترین پزشکان برای درمان این عارضه است که بیش از ۱۵ سال است به صورت تخصصی در زمینه لیزر عارضه های نشیمنگاهی فعالیت می‌کند.


دکتر شقاق در تهران


[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

دوشنبه 23 اسفند 1400
17:18
پناهی

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

بسیاری از افرادی که به زگیل تناسلی یا ویروس hpv مشکوک هستند، معمولا نمی دانند که باید به کدام دکتر متخصص مراجعه کنند. ویروس hpv توسط پزشکان و متخصصان مختلفی قابل تشخیص و درمان است. اما انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی مسئله حائز اهمیتی است که در ادامه بطور مفصل به آن می‌پردازیم:

نگاهی به بیماری

زگیل تناسلی یکی از بیماری های عفونی و مقاربتی شایع است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود.

عارضه زگیل تناسلی ناشی از یک یا چند نوع ویروس پاپیلومای انسانی رایج است که بیش از 100 نوع مختلف دارد. این ویروس در بعضی از افراد علائمی ندارد و ممکن است بعد از چندسال خود به خود از بین برود.

بیماری زگیل تناسلی

اما انواع دیگر این ویروس خطرناکند و می توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و سرطان آلت تناسلی شوند. بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید و به این ویروس مشکوک هستید، لطفا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

زیرا اطلاعات کم جوانان و همچنین عموم جامعه باعث گسترش روز افزون این بیماری و تبدیل آن به اینگونه سرطان‌ها می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل تا قبل از شروع فعالیت های جنسی می‌تواند از ابتلا به انواع مختلف این ویروس جلوگیری کند.

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

معمولا افراد وقتی به وجود این ویروس در بدن خود پی می برند که علائم ظاهری آن را در نواحی تناسلی مشاهده کنند.

بیماری هایی مثل اسکین تگ هم علائمی مشابه با زگیل تناسلی دارند، بنابراین وجود هر زائده ای به معنی ابتلا به این بیماری نیست. برای تشخیص زگیل نیاز به انجام تست و آزمایشات مربوطه و همچنین مراجعه به دکتر متخصص است. اما دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟

دکتر پوست

درمان زگیل تناسلی با مراجعه به متخصص پوست و با استفاده از لیزر درمانی امکان پذیر است، اما باید عنوان کرد که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی شود.

همچنین دکتر متخصص پوست فقط برای درمان زائده های خارجی که حساسیت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

اگر تصمیم دارید برای درمان زگیل تناسلی به دکتر پوست مراجعه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از تجربه و مطالعات بالینی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

دکتر زنان

به دلیل ارتباط مستقیم ویروس hpv با سرطان های دستگاه تناسلی و بخصوص سرطان دهانه رحم، توصیه می کنیم همه خانم هایی که رابطه جنسی داشته اند بدون توجه به اینکه علائمی دارند یا خیر، برای معاینات بالینی و همچنین انجام تست پاپ اسمیر و پی سی آر به دکتر زنان مراجعه کنند.

دکتر زگیل تناسلی (زنان)

انجام معاینات دوره ای توسط دکتر زنان می تواند به تشخیص به موقع و کنترل زگیل تناسلی کمک کند. همچنین برای زائده های داخل واژن هم جراح و متخصص زنان یکی از گزینه های مناسب است، البته در صورتی که تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد.

دکتر اورولوژی

معمولا متخصصین اورولوژی جراح هم هستند و از این جهت می توان آنها را به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کرد.

افرادی که دچار زائده های بزرگ هستند و نیاز به جراحی دارند، می توانند به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

پزشک اورولوژ به دلیل تخصص کافی درمورد آناتومی ناحیه تناسلی آقایان، بهترین گزینه برای زگیل های تناسلی داخل مجاری ادرار است. در غیر اینصورت ممکن است بیمار بعد از درمان دچار تنگی مجاری ادرار یا عود مجدد بیماری شود.

البته تجربه، تخصص و امکانات دکتر برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی هم یکی از موارد مهم است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

متخصص جراحی

با توجه به روش هایی که برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین گزینه ای که می توانید به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کنید، متخصص جراح است.

دکتر جراح با تسلط کامل به انواع روش های جراحی و درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایو علاوه بر داشتن تجربه کافی در درمان انواع زگیل های کوچک و بزرگ، از امکانات و تجهیزات کامل هم برخوردار است.

بیمارانی که تمایل دارند در یک جلسه زگیل تناسلی آنها درمان شود، باید روش لیزر co2 را انتخاب کنند که توسط پزشک جراح انجام می شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر برای انواع زگیل با تعداد و اندازه های گوناگون و در هر نقطه ای از ناحیه تناسلی قابل انجام است و معمولا در یک جلسه زائده را بطور کامل از بین می برد.


دکتر زگیل تناسلی


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

درمان یبوست؛ یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش!

شنبه 21 اسفند 1400
12:33
پناهی

بسیاری از زنان و مردان در ایران که تعداد آن‌ها بیش از ۴ میلیون نفر بر اساس برخی برآورد‌ها می‌باشد، به طور منظم با یبوست سروکار دارند. چند درمان موثر برای یبوست وجود دارد که افراد با دنبال کردن آن‌ها می‌توانند از این عارضه خلاص شوند.

درمان یبوست؛ یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش!

به گزارش پایگاه خبری صراط، افراد مبتلا به یبوست در ناحیه شکمی خود احساس سنگینی دارند و همچنین در دفع ممکن است مشکلات عدیدی داشته باشند.

بسیاری از زنان و مردان در ایران که تعداد آن‌ها بیش از ۴ میلیون نفر بر اساس برخی برآورد‌ها می‌باشد، به طور منظم با یبوست سروکار دارند. همچنین لازم به ذکر است که زنان بیشتر از مردان یبوست دارند. این عارضه ممکن است با حرکت کندتر غذا از طریق روده زنان و همچنین با تاثیرات هورمون‌های زنانه بر دستگاه گوارش مرتبط باشد.

چند درمان موثر برای یبوست وجود دارد که افراد با دنبال کردن آن‌ها می‌توانند از این عارضه خلاص شوند.

یبوست چیست؟

اگر نمی توانید به خوبی بیرون روی داشته باشید، اغلب به این دلیل است که آب کافی در مدفوع شما وجود ندارد، این مشکل زمانی رخ می دهد که مایعات کافی در طول روز ننوشید.

بر اساس گزارش مرکز ملی اطلاعات بیماری های گوارشی، که بخشی از موسسه ملی بهداشت بوده، یبوست بیماری است که در آن کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج دارید و مدفوع شما سفت، خشک و کوچک شده است که باعث دردناک و دشوار شدن دفع می شود. برخی از افراد به طور طبیعی چند بار در روز اجابت مزاج دارند، در حالی که برخی افراد دیگر فقط چند بار در هفته اجابت مزاج می کنند. بیماران معمولا نیازی به درمان یبوست با روش های جدی ندارند مگر اینکه خیلی کمتر از حد معمول به دستشویی بروند.

علت ابتلا به یبوست چه می باشد؟

یبوست معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که ضایعات یا مدفوع خیلی آهسته در دستگاه گوارش حرکت کرده یا نمی‌توانند به طور کامل از رکتوم دفع شوند، که ممکن است باعث سفت و خشک شدن مدفوع شود. یبوست مزمن علل احتمالی زیادی دارد.

علت ابتلا به یبوست چیست | کلینیک اچ پی وی

کمبود فیبر در رژیم غذایی

لازم است بدانید کسانی که فیبر غذایی بیشتری در رژیم غذایی خود دارند، کمتر از دیگران دچار یبوست می شوند.

این اتفاق به این دلیل است که فیبر حرکات منظم روده را افزایش می دهد، به خصوص زمانی که فرد آن را با هیدراتاسیون مناسب ترکیب می کنند.

غذاهای دارای فیبر بالا که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

  • میوه ها
  • سبزیجات
  • غلات کامل
  • آجیل
  • عدس، نخود و سایر حبوبات

غذاهای کم فیبر عبارتند از:

  • غذاهای پرچرب مانند پنیر، گوشت و تخم مرغ
  • غذاهای بیش از حد فرآوری شده، مانند نان سفید
  • فست فودها، چیپس و سایر غذاهای دارای مواد نگهدارنده
  • برای خواندن ادامه مطلب به اینجا مراجعه کنید.

[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

بواسیر خونی چیست؟

سه شنبه 17 اسفند 1400
12:01
پناهی

علت و درمان بواسیر

بواسیر که با نام علمی هموروئید Hemorrhoid هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های مقعدی است که افراد در هر سنی می توانند به آن دچار شوند.

در مسیر دهانه مقعد رگ های خونی فراوانی قرار گرفته اند و درصورت تورم، التهاب و یا پارگی این رگ ها بیماری بواسیر یا هموروئید بوجود می آید.

بواسیر درجات مختلفی دارد و بسته به میزان آسیبی که به رگ ها وارد شده است و میزان و شدت علائم هموروئید می توان درجات آن را تعیین کرد. گاهی بواسیر در حد بسیار خفیف است و بیمار هیچگونه علائم و نشانه های خاصی مبنی بر درد، سوزش و خونریزی احساس نمی کند. اما گاهی میزان و شدت آسیبی که به رگها وارد شده است بسیار بالاست و علائم و نشانه های زیادی برای بیمار به وجود می آید که خونریزی از بارز ترین آنهاست.

https://iran-clinic.com/%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d9%86%db%8c/

هموروئید داخلی چیست؟

این نوع بواسیر یا هموروئید داخلی، خفیف تر از هموروئید خارجی بوده و سوزش و درد کمتری از آن حاصل می شود.

فشاری که ناشی از زور زدن هنگام اجابت مزاج صورت میگیرد موجب متورم شدن رگ های خونی شده، و در نتیجه هموروئید داخلی را درون راست روده و انتهای مقعد پدید می آورد. این نوع از هموروئید هیچگونه علائم ظاهری نداشته و حتی ممکن است فرد هیچگونه دردی را احساس نکند.

اما پیدایش خون بر روی مدفوع، خروج ترشحات از مقعد، احساس عدم تخلیه کامل و سوزش خفیف قبل از اجابت مزاج از علائم های بارز هموروئید داخلی هستند.

هموروئید خارجی چیست؟

این نوع از بواسیر کمی دردناک تر بوده و دارای علائمی است که نشان دهنده هموروئید خارجی است.

همانطور که گفته شد، عروق خونی ملتهب شده نشان دهنده بواسیر هستند، حال این عروق در خارج از راست روده و اطراف مقعد به وجود می آیند که بواسیر خارجی را به وجود می آورند. این گوشتک ها کاملا قابل مشاهده و لمس بوده و در خارج از مقعد به وجود می آیند.

علت آنکه هموروئید خارجی از داخلی دردناک تر است، حساس بودن پوست دهانه مقعد است که با متورم و ملتهب شدن احساس درد را پدید می آورند.

انواع بواسیر

  • درجه اول: در درجه اول بواسیر، نشانه ای جز سوزش قبل از اجابت مزاج و خون بر روی مدفوع دیده می شود که به آن بواسیر داخلی می گویند. در این سطح از بیماری فرد هیچگونه بیرون زدگی احساس نخواهد کرد.
  • درجه دوم: درجه دوم بواسیر که هنگام اجابت مزاج به بیرون می آید و خود به خود به داخل باز می گردد.
  • درجه سوم: بواسیر در این سطح از خود به طور کامل احساس می شود با این تفاوت که پس از اجابت مزاج خود به خود به داخل باز نمی گردد و برای فرستادن آن به داخل باید به صورت دستی آن را به درون هل داد.
  • درجه چهارم: هموروئید در این سطح از بیماری به پیشرفته ترین حالت ممکن خود رسیده و علاوه بر علائم ظاهری، به هیچ وجه با دست به درون مقعد باز نمی گردد. رگ های متورم که مانند گوشت از مقعد بیرون زده اند، با درد همراه بوده و مانع انجام فعالیت های روزانه فرد و از جمله نشستن وی می شوند.

علتهای به وجود آمدن بواسیر

به وجود آمدن بواسیر نیز مانند دیگر بیماری ها از دلایل متعددی نشأت می گیرد. اما موارد زیر از شایع ترین دلایلی هستند که این بیماری را پدید می آورند.


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

هموروئیدکتومی چیست؟

دوشنبه 16 اسفند 1400
10:47
پناهی

برداشتن توده هموروئید با استفاده از تیغ جراحی را هموروئیدکتومی می گویند. طی عمل پزشک برش های کوچکی در اطراف مقعد ایجاد می کند تا از فشار و اسپاسم وارد شده به مقعد بکاهد.

برای هموروئیدکتومی ممکن است از دو روش بی حسی موضعی و بیهوشی استفاده شود. از آنجا که تحت بی حسی موضعی زمان هموروئیدکتومی بیماران معمولا دچار درد یا سوزش شدید می شوند، پزشک بیهوشی را پیشنهاد میکند که ترجیح بیماران نیز همین است.

اگر هموروئیدکتومی تحت بی حسی موضعی انجام شود، یک عمل سرپایی به حساب می آید و معمولاً می توانید همان روز به خانه بروید.

از آنجایی که اطراف برش ها بسیار حساس و دردناک می شوند معمولا پزشک آنها را بخیه می زند که فرد تا زمان بهبودی کامل باید از آنها مراقبت کند و از یبوست نیز جلوگیری کند.

انواع روش های جراحی بواسیر

روش های جراحی‌ بواسیر را می‌توان به روش‌های ساده‌تر، سرپایی و کم‌ تهاجمی‌ تر تقسیم کرد که می‌توانید نسبت به روشهای پیچیده همراه با بستری، بدون بیهوشی انجام دهید.

بسته به شدت علائم و اینکه آیا شما عوارضی دارید، پزشک تعیین می کند که شما به کدام روش جراحی نیاز دارید و بهترین روش برای هموروئید شما چیست.

یادآوری! شدت هموروئید بر اساس درجات زیر طبقه بندی می شود:

  • درجه 1: بدون افتادگی یا پرولاپس.
  • درجه 2: پرولاپسی که خود به خود از بین می رود.
  • درجه 3: پرولاپسی که می توانید با انگشت آن را به عقب برگردانید.
  • درجه 4: بواسیر افتاده ای که نمی توانید به آن دست بزنید و باعث درد شما می شود.

همانطور که گفته شد، راه های مختلفی برای جراحی هموروئید وجود دارند که پزشک متناسب با شرایط بیمار یک مورد را انتخاب می کند. این روش های عمل جراحی هموروئید شامل موارد زیر هستند:

هموروئیدکتومی بسته

هموروئیدکتومی بسته یکی از روشهای جراحی است که بیشتر برای درمان بواسیر داخلی از آن استفاده می شود.

این روش شامل برداشتن بالشتک های هموروئیدی با استفاده از تیغ جراحی یا قیچی است که در برخی از موارد پس از عمل پزشک زخم ها را بخیه جذبی می زند و در موارد دیگر بخیه های کشیدنی. مراقبت های بعد از عمل شامل حمام سیتز ، استفاده از مسکن های ملایم و اجتناب از یبوست است.

هموروئیدکتومی بسته پس از لیزر؛ نسبت به روشهای دیگر بازخورد بهتری داشته و موفق تر است.

هموروئیدکتومی باز

در جراحی هموروئیدکتومی باز، بافت بواسیر به همان روش بسته بریده می شود ، اما با این تفاوت که در اینجا برش باز گذاشته می شود تا زخم به خودی ترمیم یابد. جراحان ممکن است هموروئیدکتومی باز را زمانی انتخاب کنند که احتمال عفونت پس از عمل وجود داشته باشد. زمانی که از هموروئیدکتومی باز نام میبریم، منظور ترکیبی از روش باز و بسته است.


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

انواع شقاق

چهارشنبه 11 اسفند 1400
12:52
پناهی
انواع شقاق

شقاق دارای دو نوع مختلف است.

  1. شقاق حاد : در این نوع بیماری شقاق طی زمان 6 الی 8 هفته با استفاده از دارو و پماد درمان شده و علائم شقاق از بین می رود.
  2. شقاق مزمن: به گونه ای است که بیماری پس از 8 هفته نیز درمان نشده و علائم همچنان باقی خواهند ماند. علاوه بر آن افراد مبتلا به این بیماری نیازمند به درمان با لیزر خواهند بود و استفاده از پماد کارساز نیست.

علائم شقاق چیست؟

وجود بیماری شقاق مقعدی دارای علائم و نشانه های بسیاری است. افرادی که دچار بیماری شقاق مقعدی هستند، علائم بسیار دردناکی را تجربه خواهند کرد.

برخی از این علائم عبارت اند از:

  • سوزش شدید دهانه مقعد
  • احساس درد در ناحیه مقعد هنگام اجابت مزاج
  • خارش
  • خونریزی هنگام اجابت مزاج
  • تورم
  • قرمزی یا سرخی
  • زخم بر روی دهانه مقعد
  • عفونت

علت به وجود آمدن شقاق یا فیشر

به وجود آمدن شقاق مقعدی به دلایل متفاوتی وابسته است. اما اصلی ترین دلیل آن وارد شدن فشار، ضربه یا برخورد جسم سخت است. برای مثال یبوست یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد شقاق مقعدی بوده و میتواند آثار مخربی را به همراه بیاورد. چرا که عبور مدفوع خشک و سفت موجب آسیب و خراش به روده و دهانه مقعد می شود.

برخی از علت های به وجود آمدن شقاق مقعد:

  • یبوست
  • داشتن سابقه جراحی در ناحیه مقعد
  • استفاده از دستمال خشک
  • اسهال مزمن
  • تنگی مقعد
  • رابطه جنسی مقعدی
  • وارد نمودن اجسام خارجی به مقعد
  • بیماری های التهابی روده مانند کرون و کولیت
  • نشستن های طولانی مدت
  • بارداری یا زایمان

پیشگیری از شقاق مقعدی

اگر دچار یبوست هستید و نگران ابتلا شدن به شقاق مقعدی هستید، می توانید با به کارگیری برخی نکات بسیار آسان و ساده از بیماری پیشگیری نمایید.

برخی از این راهکار ها عبارت اند از:


برچسب ها: شقاق مقعدی , شقاق , فیشر ,
[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

علت ابتلا به بواسیر یا هموروئید چیست؟

چهارشنبه 11 اسفند 1400
11:29
پناهی

ممکن است به هموروئید مبتلا شوید اگر:

  • اغلب در حین حرکات روده زور زده و فشار می آورید.
  • زنانی که حامله هستند.
  • سابقه خانوادگی هموروئید داشته باشید.
  • اجسام سنگین مانند وزنه ها را بلند می کنید.
  • یبوست یا اسهال طولانی مدت یا مزمن داشته باشید.

تاثیر هموروئید بر ورزش

داشتن هموروئید به هیچ وجه حکم کاهش سطح فعالیت ندارد. شما هنوز هم می توانید در ورزش های رقابتی شرکت باشید و در حالی که بالاترین سطح عملکرد را دارید، حتی در ورزش هایی که فشار خون را به طور قابل توجهی بالا می برند. برای ورزشکاران قدرتی سطح بالا مانند وزنه برداران، پاورلیفترها یا قوی مردان غیر معمول نیست که با این علائم کنار بیایند. اگر از تکنیک های مناسب استفاده کنید، می توانید علائم را به حداقل برسانید یا حتی کاملا باعث ناپدید شدن آنها شوید. این نکات همچنین در جلوگیری از ابتلا به این بیماری کاملاً موثر هستند.

بواسیر چگونه تشخیص داده می شود؟

وجود خون در مدفوع می تواند نشانه ای از سایر اختلالات گوارشی مانند سرطان روده بزرگ باشد. مهم است که برای معاینه کامل به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای اطمینان از اینکه آیا هموروئید دارید، پزشک ممکن است چندین آزمایش از جمله موارد زیر را تجویز کند:

  • معاینه بدنی: این کار برای بررسی مقعد و راست روده و همچنین رگ های خونی متورم که نشانه ای از هموروئید هستند انجام می شود.
  • معاینه دیجیتال رکتوم (DRE): دستیار پزشک یا خود دکتر یکی از انگشتان دستکش‌ دار و چرب شده (روغن‌کاری شده) خود را وارد رکتوم شما می‌کند تا هرگونه مشکلی را بررسی کند.
  • آنوسکوپی: در این روش یک لوله توخالی و روشن در مقعد شما قرار می گیرد. از آنوسکوپی بیشتر برای معاینه هموروئید داخلی استفاده می شود.
  • پروکتوسکوپی: طی این روش همانند آنوسکوپی؛ یک لوله روشن در مقعد شما قرار می گیرد. با تفاوت اینکه نمایی از کل رکتوم شما را نشان می دهد.
  • سیگموئیدوسکوپی: این آزمایش داخل قسمتی از روده بزرگ شما را بررسی می کند. به تشخیص علت اسهال، درد شکم، یبوست، رشد غیرطبیعی و خونریزی کمک می کند. یک لوله کوتاه، منعطف و روشن (سیگموئیدوسکوپ) از طریق رکتوم وارد روده شما می شود. این لوله هوا را به روده شما می دمد تا آن را متورم کند. این باعث می شود که داخل آن راحت تر دیده شود. در صورت نیاز می توان نمونه بافت (بیوپسی) انجام داد.
  • کولونوسکوپی: این آزمایش طول کامل روده بزرگ شما را بررسی می کند. این روش می تواند به بررسی هرگونه رشد غیر طبیعی، بافت قرمز یا متورم، زخم و خونریزی کمک کند. یک لوله بلند، منعطف و روشن به نام کولونوسکوپ در رکتوم شما قرار داده می شود تا داخل روده بزرگ هم ادامه دارد. قرار دادن این لوله به پزشک اجازه می‌دهد پوشش روده بزرگ شما را ببیند و نمونه‌ ای از بافت (بیوپسی) را برای آزمایش خارج کند. او همچنین ممکن است بتواند برخی از مشکلاتی که ممکن است پیدا شود را درمان کند.

بواسیر خارجی و داخلی

روش های درمان چیست و چگونه انجام می شوند؟

پزشک پس از معاینه فرد بیمار یک لیست بر اساس موارد زیر ایجاد می کند:

  • سن، سلامت کلی و سلامت گذشته شما
  • پرونده شما چقدر جدی است
  • به بواسیر داخلی دچار هستید، هموروئید خارجی یا هر دو
  • آیا از برخی داروها یا درمان ها استفاده می کنید
  • انتظار می رود پس از درمان وضعیت شما بدتر شود یا نه

هدف اصلی درمان کاهش علائم شماست. به این منظور ممکن است پزشک موارد زیر را هم پیشنهاد دهد:

  • چند بار در روز در آب گرم و ساده در وان بنشینید
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم
  • استفاده از کرم های هموروئید یا داروهایی که در رکتوم شما قرار داده می شوند (شیاف)

یکی دیگر از پیشنهادات پزشک همچنین ممکن است شامل مصرف فیبر و مایعات بیشتری به رژیم غذایی باشد تا به نرم شدن مدفوع کمک کند. داشتن مدفوع نرم تر به این معنی است که مجبور نیستید در طول اجابت مزاج فشار بیاورید. این عمل باعث کاهش فشار روی هموروئید شما می شود.

علت ابتلا به بواسیر یا هموروئید | خبر ورزشی


برچسب ها: بواسیر , هموروئید ,
[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

هیدرودرم ابریژن چیست؛ فواید و عوارض + هزینه و طول درمان

پنجشنبه 5 اسفند 1400
23:47
پناهی
هیدرودرم ابریژن چیست؛ فواید و عوارض + هزینه و طول درمان
هیدرودرم ابریژن یا همان هیدروفیشیال روشی جدید و نوین جهت جوانسازی و پاکسازی پوست است. این روش یکی از روش های درمانی است که در آن، پوست شما آبرسانی می‌شود به همین دلیل است که پزشکان و متخصصان پوست، روش هیدرودرمی را به تمامی افراد پیشنهاد می‌کنند. این روش از جمله راه های درمان در زمینه جوان سازی پوست می‌باشد که در مطلب، هیدرودرم ابریژن چیست به فواید، مزایا و همچنین چگونگی انجام این روش می‌پردازیم.

هیدروژن ابریژن یا هیدروفیشیال چیست؟

هیدرودرم ابریژن که در زبان انگلیسی Hydrodermabrasion نامیده می‌شود که به نقل از betterbe.co روشی بدون درد و غیرتهاجمی جهت جوانسازی پوست است. این روش نوعی درمان میکرودرم ابریژن صورت است که راه حلی موثر برای پاکسازی عمیق پوست، بدون ایجاد قرمزی و عوارض می‌باشد. ناگفته نماند که روش هیدرودرمی یا هیدروفیشیال با میکرودرم متفاوت است. جهت آشنایی بیشتر با روش میکرودرم، مقاله زیر مطالعه کنید.

» میکرودرم چیست؛ عوارض و فواید

در روش هیدرودرمی برخلاف میکرودرم ابریژن از هیچ نوع کریستالی استفاده نمی‌شود. در دستگاه هیدرودرم حاوی محلول نمکی و اکسیژن است که به بهبود بافت پوست، کاهش چین و چروک، افزایش جریان خون، درمان منافذ و آبرسانی پوست کمک می کند. در واقع یک لایه بردار و اسکراب بسیار قوی و تقویت کننده محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این روش می‌بایست توسط پزشک متخصص و دستگاه مخصوص هیدرودرم (یا همان دستگاه هیدرودرمی) انجام شود و قبل از امتحان آن، حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید.

هیدروفشیال یا همان هیدرودرم آبریژن

نحوه عملکرد دستگاه هیدرودرم در انجام روش هیدروفیشیال صورت

دستگاه هیدرودرم آبریژن (دستگاه آبرسان پوست) دارای یک نازل دستی است که پزشک توسط آن کار خواهد کرد. نوک دستگاه دارای یک لبه ساینده است که پس از هر بار کشیدن و عبور آن از روی پوست، عمل لایه برداری را انجام می‌دهد. این لایه برداری موجب پوسته پوسته شدن پوست خواهد شد. برخی از دستگاه های هیدرودرمی به صورت مارپیچ طراحی شدند به گونه ای که موجب تخلیه جوش های سرسیاه و ناخالصی های موجود در عمق منافذ پوست می‌شود. نازل دستی دستگاه توسط محلول نمک و اکسیژن پر می‌شود که موجب افزایش جریان خون، رفع جای جوش و آکنه، درمان منافذ، آبرسانی و کاهش چین و چروک خواهد شد. این روش به صورت یک اسکراب قوی در از بین بردن سلول های مرده پوست عمل می‌کند.

ادامه مطلب در بیوتی سان سنتر | هیدرودرم ابریژن چیست


[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

دلایل ابتلا به زگیل تناسلی و اچ پی وی چیست؟

چهارشنبه 4 اسفند 1400
14:35
پناهی

زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. بیش از 100 نوع HPV تا کنون شناسایی شده است که حدود 40 نوع از این ویروس ها می توانند ناحیه تناسلی را درگیر کنند.

  • بیشتر زگیل‌های تناسلی توسط دو نوع ویروس خاص (HPV-6 و -11) ایجاد می‌شوند و این انواع اچ پی وی “کم خطر” در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که کمتر احتمال دارد ناحیه درگیر شده را سرطانی کنند. سایر انواع ویروس اچ پی وی علل شناخته شده تغییرات پیش بدخیم و سرطان دهانه رحم در زنان هستند. HPV-16، یکی از انواع “پرخطر” شناخته شده، مسئول حدود 50 درصد از سرطان های دهانه رحم است. انواع HPV 18، 31، 33، 35، 39، 45، 51، 52، 56، 58، 59، و 68 دیگر انواع شناخته شده ویروس “پرخطر” هستند. انواع پرخطر HPV به عنوان انواع HPV انکوژنیک نیز شناخته می شوند. اعتقاد بر این است که HPV عامل 100٪ موارد سرطان دهانه رحم است.
  • زگیل های معمولی مشابه زگیل تناسلی نیستند و توسط انواع مختلف HPV ایجاد میشوند که قسمت های دیگری از پوست را آلوده می کنند.
  • ذرات ویروسی قادر به نفوذ به پوست و سطوح مخاطی از طریق خراش های میکروسکوپی در ناحیه تناسلی هستند که در حین فعالیت جنسی رخ می دهد. هنگامی که سلول ها توسط HPV مورد هجوم قرار می گیرند، ممکن است یک دوره نهفته و تدریجی از ماه ها تا سال ها رخ دهد که در طی آن هیچ شواهدی از عفونت وجود نداشته باشد و فرد نداند که درگیر ویروس شده.
  • به طور کلی، حدود دو سوم افرادی که با شریکی که دارای زگیل تناسلی است، در عرض سه ماه تماس جنسی دارند.
  • زگیل تناسلی به دلیل افزایش تماس جنسی بدون استفاده از محافظ مانع، چندین شریک جنسی و داشتن رابطه جنسی در سنین پایین به طور غیرمستقیم با استفاده از قرص های ضد بارداری مرتبط است.

علائم و نشانه ها

اگرچه زگیل تناسلی بدون درد است، اما ممکن است به دلیل محل، اندازه یا خارش آنها آزار دهنده باشد.

  • اندازه زائده ها ممکن است از کمتر از یک میلی متر تا چندین سانتی متر (زمانی که بسیاری از زگیل ها به هم میپیوندند) متغیر باشد.
  • مردان و زنان مبتلا به زگیل تناسلی اغلب از برجستگی های بدون درد، خارش و ترشحات شکایت می کنند.
  • به ندرت، خونریزی یا انسداد ادرار ممکن است مشکل اولیه زمانی باشد که زگیل دهانه مجرای ادرار را درگیر کند.
  • زائده ها ممکن است در قسمت های دیگر نواحی تناسلی هم به طور پراکنده رشد کنند.
  • ممکن است سابقه بیماری های مقاربتی قبلی یا همزمان سایر (STD) ها وجود داشته باشند.

نشانه های جزئی در مردان و زنان

به طور جزئی تر؛ اگر به این ویروس مبتلا شوید ممکن است دچار علائم زیر شوید:

  • در مردان، زگیل های تناسلی می توانند مجرای ادرار، آلت تناسلی، کیسه بیضه و ناحیه رکتوم را آلوده کنند. زائده ها می توانند به صورت توده های نرم و برجسته با سطحی صاف (روی ساقه آلت تناسلی) یا خشن ظاهر شوند. برخی دیگر ممکن است مرواریدی، گل کلم مانند با سطح کمی تیره به نظر برسند. اکثر ضایعات برجسته هستند، اما برخی ممکن است صاف و تنها با ارتفاع جزئی بالای سطح پوست باشند. گاهی اوقات ضایعات ممکن است توسط مو یا در قسمت داخلی پوست ختنه گاه ختنه نشده در مردان پنهان شود.
  • در زنان، زگیل تناسلی ظاهری مشابه دارد و معمولاً در نواحی مرطوب لابیا کوچک و دهانه واژن ایجاد می‌شود. ضایعات قابل مشاهده بر روی اندام تناسلی خارجی نیاز به معاینه کامل کانال واژن، دهانه رحم و ناحیه آنورکتال دارد. بیشتر زائده های ایجاد شده روی واژن بدون علامت ایجاد می‌شوند. به ندرت، زنان ممکن است پس از مقاربت جنسی، خارش یا ترشحات واژن دچار خونریزی شوند.

ادامه مطلب علت ابتلا به زگیل تناسلی: https://chikav.ir/1400/12/02/what-are-the-symptoms-and-causes-of-genital-warts-in-men-and-women/


[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

بیرون زدگی مقعدی چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

جمعه 29 بهمن 1400
21:14
پناهی


راست روده حدود 20 سانتی متر آخر روده بزرگ و محل ذخیره موقت مدفوع و مواد زائد است. زمانی که راست روده از جای خود لیز بخورد و از مقعد خارج شود، پرولاپس رکتوم یا بیرون زدگی مقعد اتفاق افتاده است. این ضایعه به علت تضعیف عضلات کف لگن ایجاد می شود.

بیرون زدگی مقعد علاوه بر نازیبایی علائم دیگری را نیز به همراه دارد و زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر خویش قرار می دهد. به همین دلیل درمان بیرون زدگی مقعدی برای بیماران مبتلا به این عارضه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در این مقاله بطور اختصاصی به بررسی این عارضه، علائم و دلایل و روش های درمان آن پرداخته ایم:

پرولاپس یا بیرون زدگی مقعدی چیست؟

پرولاپس مقعدی یا پرولاپس رکتوم در واقع به معنی بیرون زدن یا خروج روده بزرگ یا راست روده از مقعد است. بیرون زدگی مقعدی علت مشخصی ندارد اما عموما به علت ضعیف شدن عضلات کف لگن ایجاد می شود که میتواند به دلیل یبوست، زایمان های پیاپی، فشار و ضربه بیش از حد هنگام اجابت مزاج یا اختلالات ژنتیکی باشد. ما در این مقاله به انواع پرولاپس اشاره کرده و روش های درمانی این مهم را در اختیارتان قرار می دهیم:

انواع بیرون زدگی

بیرون زدگی مقعدی یا پرولاپس نسبت به شدت آن درجه بندی می شود :

پرولاپس داخلی: در این مورد، راست روده دچار پرولاپس می شود با این تفاوت که به قدری شدت ندارد که از مقعد بیرون بزند لازم به ذکر است که بدانید برخی به این نوع بیرون زدگی پرولاپس ناقص هم می گویند.

پرولاپس مخاط: در این مورد بیرون زدگی، پوشش داخلی روده یا رکتوم از طریق مقعد بیرون می زند.

پرولاپس خارجی: در این مورد بیرون زدگی، راست روده از قسمت انتهایی به صورت کامل از مقعد بیرون می زند.

علائم

اصلی ترین علائم و نشانه پرولاپس رکتوم خروج قسمت انتهایی روده از مقعد است. اگر بیرون زدگی هنگام اجابت مزاج اتفاق بیفتد در دفعات اول با فشار انگشت دست به داخل برمی گردد اما در طول زمان و یا دفعات بعد احساس می کنید چیزی از بدن شما بیرون زده یا خارج شده است اما در ذیل به برخی دیگر از علائم پرولاپس اشاره خواهیم کرد:

عدم کنترل مدفوع: به طوری که کنترل کردن مدفوع برای بیمار دشوار است

توده قرمز در قسمت خارجی مقعد: در واقع همان بیرون زدگی مقعدی است

درد و خارش مقعد: اگر بیمار هنگام این علائم محل خارش را فشار دهد یا بخاراند دچار مشکلات جدی تر و در نهایت درد حتی هنگام نشستن می شود

خونریزی از راست روده و مقعد: به علت فشار و ضربه زیاد دچار التهاب شده و همراه با درد خونریزی میکند

خونریزی همراه با مخاط خونی: وقتی بیرون زدگی مخاط صورت میگیرد خونریزی با مخاط خونی همراه میشود

نکته: البته گاهی بواسیر بیرون زده با بیرون زدگی مقعد اشتباه گرفته می شود. این دو عارضه علائم مشابهی ایجاد میکنند اما کاملا با یکدیگر متفاوت اند.

دلایل ایجاد پرولاپس

هر چیزی که باعث فشار آمدن به مقعد و عضلات آن باشد عامل و دلیلی برای بروز بیرون زدگی است که به آن پرولاپس نیز می گویند. به عنوان دلایل و علت ایجاد پرولاپس میتوانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • اسهال و یا یبوست طولانی مدت و مکرر
  • عفونت های انگلی که باعث یبوست، اسهال، خارش، دل درد و… می شوند
  • سندروم سیستیک فیبروز که یک بیماری ژنتیکی است و به دلیل اختلال در غدد مترشحه خارجی (مقعد) و غلیظ شدن مخاط مقعدی رخ می دهد
  • رژیم غذایی نامناسب که فاقد فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن در طول شبانه روز است
  • ضعیف شدن عضلات لگن در اثر فشار، ضربه و…
  • اختلالات نورولوژیک که در اثر عملکرد نادرست مغز، نخاع و سلول های عصبی رخ می دهد
  • تیروئید کم کار (مادرزادی)
  • هیسترکتومی در واقع این اصطلاح پزشکی به معنی عمل برداشتن رحم است
  • افزایش سن که با ضعیف شدن عضله های رکتوم و غدد مقعدی در ارتباط است
  • آسیب و فشار به ناحیه مقعدی
  • در برخی موارد نادر فشار وارد شده و یا آسیب ستون فقرات دلیل ایجاد پرولاپس است
  • زایمان های پیاپی و مکرر به صورت طبیعی و از نوع واژینال که بزرگ بودن جنین خطر ابتلا به پرولاپس را بیشتر می کند
  • بواسیر یا هموروئید بیرون زده نیز باعث شروع بیماری های رکتومی و پرولاپس است
  • زور زدن و وارد کردن فشار بیش از حد به مقعد هنگام دفع مدفوع

توجه : پرولاپس مقعدی معمولا در زنان به دلیل بارداری و در افراد مسن و سالخورده به دلیل یبوست مکرر و ضعیف شدن عضلات لگن اتفاق می افتد در نتیجه زنان باردار و افراد مسن بیشتر از عموم افراد درگیر این بیماری می شوند .

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطور که میدانید پرولاپس یا بیرون زدگی مقعدی تا کنون کسی را نکشته است و نیازی به مراجعه اورژانسی به پزشک نیست اما این موضوع تا زمانی است که وضعیت بیماری شما وخیم نشده باشد.

بنابراین در صورت مشاهده این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید چرا که هر چه این بیماری مزمن تر شود روند درمان شما پیچیده تر می شود که ممکن است مشکلات دائمی عدم کنترل مدفوع (بی اختیاری مدفوع) و آسیب عصبی ایجاد کند و موجب سلب آسایش شما حتی هنگام نشستن شود. بنابراین بهترین زمان برای مراجعه به پزشک هنگام مشاهده اولین علائم پرولاپس که در بالاتر به انها اشاره کردیم است.

روش های تشخیص

در اولین مرحله پزشک برای تشخیص پرولاپس، پرونده پزشکی شما را بررسی می کند و در مورد علائمی که دارید سوالاتی می پرسد. سپس توسط دستکش و چراغ شما را معاینه می کند. اما اگر تشخیص بیماری به راحتی میسر نشود از یکی از روش های زیر برای تشخیص دقیق تر بیماری شما استفاده میکند:

پروکتوگرافی: یک روش برای عکسبرداری از کانال روده و مقعد است

کولونوسکوپی: یک دستگاه یا در واقع وسیله برای مشاهده روده بزرگ است که توسط یک لوله بلند و انعطاف پذیر حاوی دوربین انجام میگیرد

پروکتوسکوپی: یک لوله طولانی است که پزشک از طریق آن می تواند داخل مقعد را مشاهده کند تا بتواند تشخیص دقیق تری داشته باشد

مانومتری مقعدی: در واقع یک لوله نازک آزمایشگاهی برای سنجش قدرت عضلانی به راست روده وارد شود

سونوگرافی مقعد: توسط پروب های مخصوص سونوگرافی مقعد انجام میگیرد در واقع این پروب را وارد مقعد کرده تا عضلات و بافت های مقعدی را بررسی کنند

راه های درمان بیرون زدگی مقعد

بیرون زدگی مقعد معمولا باید جراحی شود، چرا که استفاده از درمان های خانگی و دارویی برای این بیماری موثر نیست. شاید تنها با مصرف فیبر و پروتئین بتوانید مشکل یبوست را برطرف کنید. از طرفی استفاده از پماد و داروهای موضعی نیز موثر نیست و به دلیل بیرون زدگی زائده گوشتی از مقعد موجب سوزش و التهاب بیشتر می شود و نمیتواند این بیماری را به طور کامل درمان کند.


https://www.forsatnet.ir/14001127-10.html


[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]