چه کسانی باید ملین استفاده کنند؟

شنبه 27 آبان 1402
21:59
پناهی

ملین ها یبوست و سندروم دفع سخت مدفوع را در بزرگسالان درمان می کنند. در صورتی که این موارد را تجربه میکنید، ممکن است به یکی از آنها نیاز داشته باشید:

  • گاه به گاه یبوست تجربه یبوست دارید که با تغییر سبک زندگی بهبود نیافته است.
  • بیمار از یک بیماری مزمن رنج می برد که باعث یبوست شده است، مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو.
  • بیمار نیاز به پاکسازی روده داشته تا مدفوع را از روده بزرگ (کولون) قبل از انجام عمل روی سیستم گوارش خارج شود.

اما ملین ها برای همه افراد مبتلا به یبوست بی خطر نیستند. اگر مبتلا به یبوست در بارداری، قبل از مصرف ملین ها با پزشک خود مشورت کنید. هرگز به کودکتان ملین ندهید مگر اینکه پزشک اطفال آن را توصیه کند. و برخی ملین‌ها می‌توانند اثرات برخی داروها را خنثی کنند، بنابراین اگر داروی تجویزی مصرف می‌کنید، قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید.

کاربرد و اثر ملین چگونه است؟

ملین ها باعث ایجاد تغییراتی در سیستم گوارش شما شده که دفع مدفوع را برای آسان تر می کند. برخی از ملین ها باعث نرم تر شدن مدفوع می شوند. برخی دیگر از آنها عضلات روده بزرگ را تحریک می کنند تا مدفوع را در امتداد حرکت دهند. برخی از انواع هر دو را انجام می دهند. همه چیز به مورد مصرف بیمار بستگی دارد.

داروی ملین قوی برای درمان در خانه

استفاده از روان کننده ها به عنوان درمان های خانگی مختلف می تواند به مدیریت اسهال و یبوست کمک کند، مانند نوشیدن آب بیشتر، خوردن فیبر و… سایر روشهایی که در زیر به آنها اشاره کردیم. اگر درمان‌های خانگی کمکی نکرد، داروهای بدون نسخه و نسخه‌ای ذکر شده را با مشورت پزشک استفاده کنید.

تخم کتان

در واقع، بذر تخم کتان منبع غنی نوعی فیبر محلول است. فیبر محلول در آب حل شده و مدفوع را نرم تر و راحت تر دفع می کند. خوردن تخم کتان به رفع یبوست، تنظیم حرکات روده و شرایط گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر و بیماری دیورتیکولار کمک می کند.

هر یک قاشق چایخوری از تخم کتان سرشار از 2 گرم فیبر نامحلول و 1 گرم فیبر محلول می باشد. بذر این گیاه منبع مناسبی برای تامین پروتئین و امگا 3 است.

تخم کتان

روغن زیتون

روغن زیتون اکثرا به عنوان ملین خوراکی مفید است. بهتر است برای درمان مشکلات گوارشی، به پزشک معالج، مراجعه کرده و از دستورالعمل‌های او پیروی کنید. همچنین، مصرف روغن زیتون باید با توجه به نیاز و مقدار مصرف هر فرد تعیین شود.

در هر صورت، مصرف روغن زیتون به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد، به عنوان یک بخش از رژیم غذایی سالم و مناسب توصیه می‌شود. گفته می شود زمانی روغن زیتون بهترین تاثیر خود را داشته که با معده خالی استفاده شود.


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]