مصرف پروبیوتیک ها و درمان بواسیر

جمعه 17 آذر 1402
22:24
پناهی

پروبیوتیک ها همان باکتری های سالمی هستند که به طور طبیعی در دستگاه گوارش شما یافت می شوند. پروبیوتیک ها با اثرات رژیم غذایی غلط در بدن، مصرف آنتی بیوتیک ها و استرس مبارزه نموده و جذب مواد مغذی در بدن را افزایش میدهند. همچنین از سایر اثرات پروبیوتیک ها می توانیم به تجزیه لاکتوز، تقویت سیستم ایمنی بدن و حتی درمان IBS اشاره کنیم. از منابع دارای پروبیوتیک می توانیم به لبنیاتی مانند شیر و ماست اشاره کنیم.

مصرف مرتب غذاها

مصرف وعده های غذایی و تنقلات در یک برنامه منظم، می تواند سلامت سیستم گوارش بدن را حفظ نماید. هدف این است که وعده هایی غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده در ساعات منظمی از روز مصرف شوند.

هیدراته نگاه داشتن بدن

نوشیدن مقدار زیاد و کافی آب در حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است. فیبر آب موجود در روده را به خود جذب نموده و به این ترتیب حجم مدفوع را افزایش داده و آن را نرم تر می کند تا به این ترتیب به راحتی از دستگاه گوارش عبور کند و مانع از بروز بیماری هایی نظیر بواسیر شود.

عادت های بد را فراموش کنید !

عادت بد زندگی که موجب آسیب به دستگاه گوارش می شود، را فراموش کنید. به طور مثال سیگار کشیدن، کافئین بیش از حد ، مصرف مشروبات الکلی و … می تواند عملکرد دستگاه گوارش را با اختلال مواجه کرده و منجر به مشکلات زخم معده و سوزش سر معده شود.

ورزش منظم

ورزش منظم می تواند عملکرد روده را افزایش داده و با بهبود عملکرد دستگاه گوارش، احتمال یبوست را کاهش دهد. همچنین ورزش می تواند به حفظ تعادل وزن بدن کمک نموده و این امر به سلامت کلی بدن کمک می کند. به همین منظور لازم است؛ ورزش را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.

فعالیت بدنی جریان خون را به ماهیچه‌های دستگاه گوارش افزایش می‌دهد، ماهیچه‌ها غذای ما را در امتداد دستگاه گوارش بهتر تجزیه می کنند. در نتیجه فرآیندی که به نام پریستالسیس انجام شده و باعث می‌شود آنها سریع‌تر و موثرتر کار کنند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که ورزش بر تعادل عملکرد باکتری ها در روده تأثیر می گذارد.

عکس کاهش استرس برای سلامت سیستم گوارش

مدیریت استرس و تنش ها

استرس و اضطراب بیش از حد، عملکرد سیستم گوارش را با اختلال مواجه نموده و سلامت بدن را به خطر می اندازد به همین منظور لازم است راهکاری اساسی برای مدیریت استرس و اضطراب های روزانه خود داشته باشید.

در آخر به یاد داشته باشید، آنچه که می خوردید با کیفیت سلامت جسم شما در ارتباط است، با انجام این 10 راهکار می توانید زندگی شاد و سلامتی را تجربه نمایید.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید


[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]