هموروئید شایع ترین بیماری زندگی ماشینی

شنبه 3 اسفند 1398
14:24
پناهی

بواسیر یا هموروئید از بیماری های رایج مربوط به مقعد می باشد که تقریبا نیمی از افراد در زندگی خود آن را تجربه کرده اند. این بیماری ممکن است همراه با علائم دردناکی مانند درد، خونریزی، سوزش و یا خارش باشد و برای فرد مبتلا در انجام کارهای روزمره مشکلاتی ایجاد کند.

هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی متورم شده در انتهای روده می باشد که اگر به موقع درمان نشود و به آن توجه نشود، در اثر خونریزی ممکن است باعث کم خونی و یا سایر مشکلات مانند سرطان رکتال و … شود.

در خوش بینانه ترین حالت، این بیماری مانع از دفع کامل مدفوع می شود و فرد را دچار یبوست میکند. پس بواسیر یا هموروئید به جز درد و خونریزی عوارض دیگری هم دارند که همه این موارد باعث میشود فرد بیمار هرچه سریعتر نسبت به درمان بیماری خود اقدام کند.

هر موقع که شاهد این موارد بودید سریعا به دکتر و یا پزشک متخصص مراجعه نمایید و علائم خود را توضیح دهید تا از بروز مشکلات دیگر پیشگیری کرده باشید.

علائم بواسیر یا هموروئید


  • خونریزی از مقعد و یا خون در مدفوع
  • درد مقعد
  • خارش و یا سوزش در مقعد
  • ایجاد توده و یا برجستگی هایی در اطراف مقعد (بالشتک های هموروئیدی)
  • تغییر در وضعیت گوارشی و روده ای


اما همان طور که گفتیم بواسیر یکی از بیماری های ناحیه مقعد می باشد که افراد معمولا از صحبت کردن در مورد آن خجالت می کشند و به همین دلیل، دست به خود درمانی می زنند و از روش های خانگی برای درمان استفاده می کنند و یا ناچارا درد بواسیر را تحمل کرده و از رفتن به پزشک متخصص و بازگو کردن مشکل خود سر باز میزنند. نکته دیگر اینکه فرد مبتلا شده به این بیماری بعد از شنیدن تجربیات افرادی که بواسیر خود را با جراحی سنتی درمان کرده اند و سایر عوارض و مشکلات مربوط به بعد از عمل، دچار ترس و نگرانی شده و با فکر اینکه بعد از جراحی بواسیر به روش سنتی باید چند روزی در بیمارستان بستری بمانند و از کار و فعالیت روزمره خود دور می مانند، درمان خود را پشت گوش انداخته و نسبت به درمان بیماری خود مقاومت می کنند، که در این مورد ترس و اضطراب بیمار طبیعی است و او حق دارد که نگران تیغ جراحی با روش قدیمی و سنتی باشد.

ادامه در شمانیوز


[ بازدید : 227 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شیوع ویروس زگیل تناسلی بیش از پیش بینی کارشناسان بوده است!!!

شنبه 3 اسفند 1398
10:58
پناهی

یکی از شایع ترین ویروس ها، زگیل تناسلی یا پاپیلومای انسانی (HPV: Human Papilloma Virus) که یک نوع بیماری مقاربتی بوده و بیشتر افرادی که شریک های جنسی مختلف داشته به آن مبتلا می شوند.

زگیل تناسلی چیست؟


زگیل تناسلی در اثر ویروس پاپیلومای انسانی یا همان hpv ایجاد می شود. هم زنان و هم مردان به این ویروس مبتلا می شوند اما زنان نسبت به اچ پی وی آسیب پذیرتر هستند.

زگیل تناسلی قابل درمان میباشد اما می تواند مجدداً عود کند. در واقع اگر فردی به ویروس اچ پی وی مبتلا شود این ویروس هرگز در بدن او از بین نمی رود اگرچه در ظاهر قابل درمان است و ظاهرا برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند اما ویروس در بدن او باقی می ماند و هر وقت که سیستم ایمنی بدنش ضعیف شود ممکن است زگیل ها ظاهر شوند.

زگیل های تناسلی زائده های نرمی هستند که در ناحیه تناسلی ظاهر شده و باعث درد و ناراحتی و یا خارش می شوند. نوع پرخطر ویروس اچ پی وی می تواند باعث سرطان دهانه رحم در خانمها و یا دیسپلازی شود.

اچ پی وی متداول ترین نوع عفونت های مقاربتی (STI) می باشد. بنابراین زنان و مردانی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض ویروس اچ پی وی که شایع ترین آن هم زگیل تناسلی می باشد آسیب پذیرتر هستند.


علائم زگیل تناسلی


معمولا این ویروس در اثر رابطه جنسی دهانی، واژن و یا مقعد به فرد دیگر منتقل می شود و شاید همان ابتدا و یا ماه ها بعد هم شروع به ایجاد زگیل نکند اما در بدن فرد مبتلا نهفته مانده است.

زگیل های تناسلی ممکن است قابل مشاهده نباشند و یا اصلا به چشم نیایند برخی از آنها بسیار ریز و هم رنگ پوست و یا کمی تیره تر از آن هستند. قسمت بالای این زائده ها شبیه به گل کلم می باشد به طوری که اگر با دست لمس کنید برآمدگی و یا برجستگی گوشتی مانندی را احساس خواهید کرد. هم چنین نوع دیگری از آنها به صورت خوشه ای و یا تک زگیل هستند.

برگرفته از سایت سیمرغ


[ بازدید : 198 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چه رابطه‌ای بین بواسیر یا هموروئید و سرطان روده وجود دارد؟

دوشنبه 2 دی 1398
10:16
پناهی

آیا بواسیر یا هموروئید باعث سرطان می شود؟

بواسیر و سرطان روده چه ارتباطی با هم دارند؟

این‌ها سوالاتی است که معمولا در ذهن بیماران مبتلا به هموروئید شکل می‌گیرد و نگرانی زیادی را برای آن‌ها بوجود می‌آورد. در اینجا به بررسی جزئی و دقیق این دو بیماری و شباهت و تفاوت آنها می‌پردازیم:

شباهت بواسیر و سرطان

بواسیر یا هموروئید که یکی از بیماری های شایع مقعدی است، به دلیل علائمی که ایجاد می‌کند ممکن است در مواردی با سرطان اشتباه گرفته شود.

علائمی مثل خونریزی از مقعد یا مشاهده خون در مدفوع، خارش، تورم اطراف مقعد و … که با نشانه‌های سرطان روده مشترک اند. البته این علائم در هموروئید دائمی نیست و مثلا عواملی مثل یبوست می‌توانند در تشدید خونریزی موثر باشند. اما در مورد سرطان اینطور نیست و اگر خونریزی مداوم به همراه درد شدید را تجربه می‌کنید، ممکن است به عارضه‌ای غیر از هموروئید مبتلا باشید.

البته بواسیر هیچ تاثیری در ابتلا به سرطان روده ندارد و منجر به این بیماری نمی‌شود. این دو عارضه تنها در مواردی علائم مشابه دارند. نیازی به نگرانی نیست و تنها کاری که در صورت مشاهده چنین علائمی باید انجام دهید، مراجعه به پزشک متخصص در اولین فرصت و تشخیص قطعی بیماری توسط پزشک می‌باشد.

سرطان روده و بواسیر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

هموروئید در واقع ایجاد نوعی کشیدگی و تورم در رگ های خونی اطراف مقعد است اما سرطان روده بزرگ یا کولورکتال، رشد غیر عادی سلول های مقعد و ایجاد تومور در انتهای دستگاه گوارش است.

این دو بیماری شرایط کاملا متفاوتی هستند و علل بروز آن ها نیز با یکدیگر متفاوت‌ است. بواسیر به علت ایجاد فشار بیش از حد در ناحیه مقعد شکل می‌گیرد که عواملی مثل یبوست، بارداری و زایمان، بلند کردن اجسام سنگین و… در بروز آن موثرند اما علت سرطان هنوز بطور دقیق مشخص نیست. عواملی که می‌توانند ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش دهند شامل سابقه خانوادگی، پولیپ ها، سن و سال، رژیم غذایی و… می‌باشند.

باید بدانید که این دو عارضه در برخی از علائم هم با یکدیگر متفاوت اند. در اینجا به بررسی بعضی از علائم سرطان که با هموروئید تفاوت دارد می‌پردازیم:

  • تغییر در حرکات روده
  • تغییر در رنگ و شکل مدفوع بصورت مداوم
  • احساس ضعف و خستگی به دلیل خونریزی طولانی مدت
  • کاهش وزن ناگهانی

ادامه مطلب در کلینیک مهنا


[ بازدید : 215 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

جراحی بیماری های نشیمنگاهی را فراموش کنید! لیزر بهترین جایگزین برای جراحی

سه شنبه 26 آذر 1398
11:37
پناهی

احتمالاً شما نیز از دسته افرادی هستید، که تا به حال ناراحتی و مشکلات نشیمنگاهی را تجربه نموده اید. در عصر حاضر بیماری های نشیمنگاهی شیوع و گسترش بالایی پیدا کرده اند که البته با روش های زندگی مدرن امروز دور از انتظار نیست.


به طور کلی می توان گفت سر منشا بیماریهای نشیمنگاهی، مشکلات گوارشی است که این خود از رژیم غذایی و سبک زندگی نادرست نشات می گیرد.


اما با وجود تمامی این تذکر ها در رابطه با سبک زندگی صحیح، امروزه قشر وسیعی از جامعه درگیر این بیماریها شده اند، و البته در کنار مشکلات مربوط به بیماری در انتخاب روش درمان صحیح نیز درگیری ذهنی دارند. بیماریهای نشیمنگاهی دارای چهار گروه اصلی و شایع بیماری ها است که شامل بواسیر، شقاق، فیستول و کیست مویی می شود.


ما با استفاده از جدیدترین روش درمان بیماریهای نشیمنگاهی و با بهره گیری از بهترین تجهیزات پزشکی روز دنیا به درمان این بیماری ها می پردازیم. در ادامه به شما کمک خواهیم نمود، تا بهترین روش درمانی را متناسب با نوع بیماری خود انتخاب نمایید، پس تا انتها همراه ما باشید.

منبع: فردا نیوز


[ بازدید : 295 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

هر آنچه که باید در مورد شیاف بدانید

سه شنبه 19 آذر 1398
10:27
پناهی

شیاف نوعی از اشکال استفاده از دارو و به صورت جامد است که در درجه حرارت بدن انسان نرم یا حل می‌شود. شیاف به مقعد، واژن یا لوله ادراری وارد می‌شود.داروی موجود در شیاف می تواند هم اثر موضعی و هم اثر کلی در بدن داشته باشد . از شیاف‌ها برای معالجه درد، تب، گرفتگی عضلانی، بواسیر و یبوست استفاده می شود.شیاف به دلیل اثر بخشی سریع در مسن ها به شدت استفاده می شود
انواع شیاف
شیاف ها به 4 بخش تقسیم می شوند:
شیاف مقعدی: شیاف مقعدی فشنگی شکل است و برای تب، بواسیر، یبوست،و درد استفاده می شود.

شیاف واژن : شیاف واژن کروی شکل است و برای عفونت واژن استفاده می شود.

شیاف ادرار : برای عفونت لوله ادراری که امروزه به کار نمی رود.

شیاف چشمی : برای تقویت دید که در طب سنتی استفاده می شد.
مشاهده ادامه مطلب در سایت ویکی پدیا



[ بازدید : 302 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رابطه مقعدی

سه شنبه 12 آذر 1398
10:09
پناهی

آمیزش جنسی مقعدی یا دخول مقعدی

آمیزش جنسی مقعدی یا همان دخول مقعدی نام گونه ای از آمیزش جنسی است که در آن آلت یک مرد برای لذت جنسی وارد مقعد یک نفر دیگر می شود. از انواع دیگر رابطه جنسی مقعدی همان انگشت کردن و یا فرو کردن اسباب بازی های جنسی در ناحیه مقعد است .هم چنین رابطه دهانی در این ناحیه از انواع دیگر رابطه مقعدی است .


بسیاری گمان میکنند که رابطه مقعدی فقط ویژه مردان است در صورتی که بسیاری از مردان هم جنس گرا رابطه مقعدی ندارند و این رابطه در بین دگر جنس گرایان هم چندان کم نیست هم چنین در بین زنان هم جنس گرا نیز این رابطه دیده می شود .

این افراد از طریق تحریک عصب انتهای مقعد به لذت می رسند . این لذت ر مردان از تحریک غیرمستقیم پروستات و در زنان با تحریک کلیتوریس یا دیگر نواحی حساس مانند موضع جی، عصب زهاری یا دیگر نواحی می‌تواند روی می‌دهد. رابطهٔ مقعدی می‌تواند دردناک یا خیلی دردناک نیز باشد.] این درد می‌تواند ناشی از عوامل روانی یا فیزیکی باشد.

ادامه این مطلب در سایت ویکی پدیا


[ بازدید : 261 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چرک و ورم اطراف مقعد

سه شنبه 5 آذر 1398
10:47
پناهی

عفونت مقعدی


آبسه مقعد یک بیماری دردناک است که در آن مجموعه ای از جوش ها در نزدیکی مقعد ایجاد می شود. اکثر آبسه های مقعد نتیجه عفونت غدد کوچک مقعد است.


شایع ترین نوع آبسه، آبسه دورانی است. این آبسه ها اغلب به صورت تورم دردناک مانند جوش در نزدیکی مقعد ظاهر می شود. ممکن است به رنگ قرمز و حساس به لمس باشد. آبسه مقعدی که در بافتهای عمیق تر قرار دارد کمتر دیده می شود.

شایع ترین درمان برای آبسه مقعد برش وتخلیه است و معمولا هم موفقیت آمیز است.

در 50 درصد مبتلایان به آبسه مقعد فیستول ایجاد می شود

دلایل به وجود آمدن آبسه مقعد:

شکاف مقعد و پارگی در مقعد که باعث آلودگی می شود.

عفونت های مقاربتی

غدد مقعد مسدود شده

جوش مقعدی, ترشح مقعدی بلغمی

عکس جوش های مقعدی

عوارض آبسه مقعد

کولیت

بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو

دیابت

دیورتیکولیت

بیماری التهابی لگن

رابطه جنسی مقعد

استفاده از داروهایی مانند پردنیزون

برای بزرگسالان، استفاده از کاندوم در حین مقاربت جنسی، می تواند به جلوگیری از آبسه مقعد کمک کند. برای نوزادان هم تعویض مکرر پوشک می تواند کارساز باشد.

علائم آبسه مقعد:


آبسه مقعدی سطحی اغلب با موارد زیر همراه است:


درد، که معمولاً در هنگام نشستن زیاد ، بدتر می شود


تحریک پوست در اطراف مقعد، از جمله تورم ، قرمزی و حساسیت به لمس است


تخلیه چرک


یبوست یا درد همراه با مدفوع


منبع: بخش سلامت بیتوته


[ بازدید : 207 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تنقیه یا اماله کردن چیست

سه شنبه 28 آبان 1398
12:03
پناهی


تنقیه یا اماله به فروکردن آب یا هر مایع دیگر به داخل روده بزرگ جهت پاک کردن روده از پلیدی و غایط دیرمانده و فسادانگیز گفته می‌شود.


معمولاً این کار را برای درمان برخی از بیماری‌ها به کار می‌برند. امروزه کاربرد این روش بسیار کمتر از گذشته‌است و گاه برای درمان بیماریهای گوارشی مانند یبوست شدید یا ولولوس استفاده می‌شود.


تنقیه در فقه شیعه

برخی فقهای شیعه اماله را در هنگام روزه حرام و برخی نیز مبطل روزه می‌دانند. شهید اول اماله با مایعات را باطل کنندهٔ روزه اعلام کرده ولی محقق حلی و شهید ثانی نظر قوی‌تر را حرام بودن اماله با مایعات در حال روزه می‌دانند ولی معتقدند که روزه را باطل نمی‌کند.

منبع: سایت ویکی پدیا


[ بازدید : 243 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بیماری های مقاربتی مردان

سه شنبه 21 آبان 1398
11:47
پناهی

تعداد زیادی اختلال و بیماری های مزمن وجود دارد که می تواند آلت تناسلی مردان را مبتلا کند و آزار دهنده باشد که در نتیجه آنها عفونت های مقاربتی وحشتناکی نیز ایجاد می شود.خیلی از مردان چیز زیادی در مورد عملکرد آلت خود نمی دانند و خیلی ها نیز به طور کلی نگران سلامت آلت خود نیستند و این بسیار جای تعجب دارد .

ما در اینجا تعدادی از این بیماری ها را لیست کرده ایم که مربوط به بیماری های مقاربتی مردان است.

اما باید گفت که این یک لیست جامع نیست و اگر نگرانی مشخصی دارید ، برای تشخیص و درمان باید با پزشک مشورت کنید.

بیماری پیرونی ؛ انحنای آلت در حالت نعوظ

مربوط به انحنای آلت می باشد که در حالت نعوظ اتفاق می افتد و به دلیل بافت سخت مانندِ اسکار ایجاد می شود. بیماری پیرونی می تواند سریع یا در ط چند دوره چند ماهه پیشرفت کند.این بیماری نعوظ را دردناک و باعث سخت تر شدن رابطه جنسی می شود.

سرطان آلت جنسی و کارسینامو

این مشل آلت جنسی بسیار نادر است و باعث رشد بدخیم در پوست و در بافت الت می شود. این بیماری اغلب به عنوان یک توده کوچک، نامنظم و بدون درد شروع می شود اما معمولا رشد می کند و به بقیه جاهای الت می رسد.

ادامه این مطلب را در مجله نمناک بخوانید.


[ بازدید : 212 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فیبر غذایی

سه شنبه 14 آبان 1398
9:57
پناهی

فیبرهای غذایی پلی‌ساکاریدهای ساختاری و ذخیره‌ای گیاهان به همراه لیگنین می‌باشند که در برابر هیدرولیز آنزیمی معده و روده کوچک مقاوم هستند و در روده بزرگ به‌طور کامل یا جزئی تخمیر می‌شوند. فیبر رژیمی شامل پلی‌ساکاریدها، الیگوساکاریدها، لیگنین و مواد گیاهی وابسته است. در حقیقت فیبرهای خوراکی موادی هستند که توسط بدن انسان قابل هضم نیستند و موجب تسهیل در هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش خواهند شد. فیبرهای خوراکی به دو گروه فیبرهای محلول و نامحلول طبقه‌بندی می‌شوند. فیبرهای محلول توانایی تشکیل ژل داشته یا به عنوان قوام دهنده عمل می‌نمایند در حالی که فیبرهای نامحلول خاصیت هیگروسکوپیک قوی داشته به‌طوری که می‌توانند تا ۲۰ برابر وزن خود آب جذب نمایند. فیبر رژیمی دارای فواید فیزیولوژیک ویژه‌ای در بدن می‌باشد.


دریافت فیبر باعث کاهش خطر بروز بیماری‌های مختلف مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان کولون می‌گردد و مصرف محصولات غذایی فاقد فیبر خطر بروز این بیماری‌ها را افزایش داده و در طولانی مدت می‌تواند منجر به بروز فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، یبوست و حتی سرطان کولون گردد. فیبرهای محلول در کاهش چربی و قند خون و در پیشگیری از برخی بیماری‌های قلبی و عروقی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و فیبرهای نامحلول در کاهش یبوست، سرطان روده و برخی اختلالات دیگر مؤثر می‌باشند؛ به همین دلیل، مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر خوراکی از سوی بسیاری از گروه‌های نظارتی بین‌المللی پیشنهاد می‌شود.


فیبرهای رژیمی علاوه بر اثرات مفیدی که بر سلامتی دارند، به دلیل ویژگی‌های عملکردی مناسب نظیر جذب آب، جذب روغن و افزایش ویسکوزیته، در صنایع غذایی نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. فیبرها به عنوان جایگزین چربی در محصولات گوشت، غنی کنندهٔ نان و محصولات پخت و کنترل کنندهٔ کریستالیزاسیون در بستنی و محصولات لبنی استفاده می‌شوند. آبمیوه، مربا و سوپ از دیگر محصولات غنی شده با فیبر رژیمی هستند.

منبع


[ بازدید : 205 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]