راه‌های درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی هموروئید

شنبه 9 مرداد 1400
16:51
پناهی

راه‌های درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی هموروئید

درمان بواسیر یا هموروئید با روش های گوناگونی امکان پذیر است. همانطور که گفته شد به واریسی شدن (گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن) سیاهرگ‌های مخرج بواسیر یا هموروئید گفته می‌شود.به طور کلی بیماری هموروئید در ۵۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در جامعه شایع می‌باشد که فقط ۵۰ درصد آنها علامت دار می‌شوند.

علل شایع ایجاد هموروئید: یبوست و اسهال طولانی و زور زدن در زمان دفع مدفوع می‌باشد از علل دیگر می‌توان به ایجاد شقاق و بلند کردن اجسام سنگین و چاقی و حاملگی و ارث اشاره کرد.

علائم و نشانه های بواسیر و هموروئید:

۱-خون ریزی بدون درد

۲-احساس دفع ناکامل مدفوع

۳-بیرون زدگی توده و تورم در ناحیه مقعد که با زور زدن در حین دفع مدفوع بیشتر می‌شود

۴-ترشح اطراف مخرج(دفع بلغم) ۵-خارش

نکته: بواسیر یا هموروئید هرگز سبب ایجاد سرطان نمی‌شود اما چون امکان ابتلا به هر دو آنها بطور همزمان وجود دارد، در تمام موارد خاص در بالای ۴۰سالگی بخصوص اگر علامت اصلی فرد خون ریزی باشد جهت تشخیص دقیق و رد نمودن احتمال سرطان، کولونوسکوپی و رکتوسیگموئیدسکوپی لازم است. در ضمن بواسیر سبب خون ریزی سیاه رنگ نمی‌شود.

انواع روش‌های درمان بواسیر یا هموروئید

بیماری بواسیر داخلی و بواسیر خارجی معضل درد ناکی است که برای آن روش‌های درمانی مختلفی از جمله:

۱- لیزر درمانی

۲-درمان بواسیر با رابربند

۳-درمان بواسیر با اسکلروتراپی

۴-درمان بواسیر با کرایو سر جری

۵-عمل جراحی بواسیر با استاپلر

۶-درمان خانگی و داروئی نام برد که برای درمان بیماران به کار میرود. از این رو بعد از معاینه و بررسی میتوان متناسب ترین روش درمانی را برای فرد بیمار در نظر گرفت.

بواسیر های داخلی را میتوان به چهار درجه تقسیم کرد:

بواسیر درجه ۱: این نوع از هموروئید بیرون زدگی ندارد و تنها علامتش خون ریزی از مقعد ویا دیدن خون بعد از دفع مدفوع می‌باشد.

بواسیر درجه ۲: در این نوع بواسیر شاهد بیرون زدگی در زمان دفع مدفوع می باشید ولیکن خود به خود بعد از دفع به داخل باز می گردد.

بواسیر درجه ۳: این نوع از هموروئید در زمان دفع مدفوع از مقعد بیرون می‌زند وبه خودی خود به داخل باز نمی‌گردد و حتما باید با دست به داخل باز گردانده شود.

بواسیر درجه ۴: در این نوع از هموروئید شاهد بیرون زدگی در زمان دفع مدفوع می‌باشید که دیگر با دست هم نمی‌توان آن را به داخل باز گرداند و همیشه در بیرون مخرج باقی می‌ماند.

اما برای درمان بواسیر چه باید کرد؟ برای رهایی سریعتر از بواسیر درمان های مختلفی پیشنهاد می‌شود که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

درمان بواسیر با لیزر یا اشعه درمانی هموروئید

درمان بواسیر با لیزر

گفتنی است روش درمان هموروئید با لیزر یک فناوری نوین پزشکی است که بیمار درد کمتری در این روش تجربه خواهد کرد و دیگر نیازی به انجام استراحت مطلق نیز نخواهد داشت، به گونه ای که طبق بررسی های به عمل آمده استفاده از این روش لیزر بواسیر برای مبتلایان به این بیماری و یا سایر بیماری های نشیمنگاه و همچنین جامعه پزشکی بسیار رضایت بخش تلقی می‌شود.

۱٫روش (اشعه درمانی یا فتوکواگولاسیون مادون قرمزبا لیزر IRC)

بهترین راه درمان بواسیر داخلی درجه ۱ و ۲، استفاده از روش لیزر مادون قرمز است. در این درجه از بیماری هنوز خونریزی و علائم آزاردهنده وجود ندارد. بنابراین می‌توان از اشعه مادون قرمز که به سطح پوست تابیده می‌شود برای کوچک کردن و از بین بردن هموروئید استفاده کرد.

همچنین برای افرادی که هنگام دفع مدفوع زائده ای از مقعد آنها خارج میشود که به خودی خود به داخل مقعد باز می‌گردد، اشعه درمانی هموروئید یا بواسیر یک درمان سرپایی قابل انجام در مطب می‌باشد.

در این روش تاباندن اشعه لیزر به روی پاکه بواسیر یا هموروئید باعث خشک شدن بافت داخلی هموروئید شده که طی گذشت چند روز علائم بیمار بهبود می‌یابد. این روش یک درمان موثر و رضایت بخش برای مراجعه کنندگان میباشد که بدون درد و خون ریزی است.

۲٫روش درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

روش عمل بواسیر با لیزر برای بیماران مبتلا به هموروئیدهای خارجی و داخلی درجه ۳ و ۴ استفاده می‌شود که با علائمی همچون تورم و درد همراه با خون‌ریزی در ناحیه مقعد احساس و دیده می‌شود.

البته در بعضی از افراد بیرون زدن پاکه های هموروئید از مقعد فقط در حین دفع دیده میشود که باید با دست به داخل برگردانده شود و در بعضی از افراد با دست هم به داخل بر نمیگردد. این روش بدون بیهوشی و درد و خون ریزی با بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام میشود و بعد از عمل فرد بیمار میتواند بلافاصله به امور روز مره خود برسد.

مزایای عمل هموروئید با لیزر

  • این روش درمانی، به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود
  • در این روش درمانی نیاز ی به انجام بی هوشی وجود ندارد
  • نیازی به بستری شدن و استراحت مطلق در این روش وجود ندارد، بدین معنا که فرد می تواند بلافاصله بعد از انجام عمل فعالیت های روزانه و اجتماعی خود را از سر بگیرد
  • در این روش درمانی فرد احساس درد و یا خونریزی نخواهد داشت
  • در این روش درمانی دیگر نیازی به استفاده از پانسمان یا همان تامپون وجود ندارد
  • مدت زمان لازم برای لیزر بواسیر کمتر از یک ساعت می باشد

ادامه مطلب درمان بواسیر در سایت درمان کلینیک


[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]