بهترین روش درمان بواسیر در کمترین زمان چیست؟

دوشنبه 28 تير 1400
14:32
پناهی

یکی از بیماریهای دردناک و مهلکی که این روزها امان مردم را بریده است، بواسیر یا همان هموروئید است که در انگلیسی به آن hemorrhoids می گویند.

بواسیر دو نوع داخلی و خارجی دارد. هموروئید خارجی بیرون از مقعد ایجاد میشود. هموروئید داخلی در درون لوله مقعد (رکتوم) به وجود می آید.

شایع ترین نوع هموروئید بر اساس آمار هموروئید خارجی است. اگر بواسیر خارجی در طولانی مدت درمان نشود، می تواند تبدیل به هموروئید ترومبوزه شود.

هموروئید ترومبوزه به مراتب درد بیشتری دارد و خونریزی می کند. باور کنید بوجود آمدن همچین چیزی برای هیچ کس خوشایند نیست! برای همین ما پیشنهاد می کنیم اگر مبتلا شدید سریع برای درمان بواسیر خود اقدام کنید.

ممکن است روش های مختلفی را برای درمان شنیده باشید یا بهتان پیشنهاد شود. مریضان در این مواقع طبیعی است که به خاطر استرس و درد بیماری خود سریع ترین راه درمان هموروئید را می خواهند انتخاب کنند.

حالا اگر مطلب زیر را بخوانید، بهتر با راه های درمان آشنا می شوید.

روش های درمان

با یک حقیقت روبرو شوید! بهترین راه درمان بواسیر؛ سریع ترین راه آن است! چرا؟ خب الان توضیح می دهیم. چون اگر عمل طولانی شود، دوره نقاهت و ترمیم زخم بواسیر هم طولانی می شود. آن وقت دیگر افراد وقت نمی کنند به کارهای اساسی زندگی یا حتی شغل خود برسند.

برای همین ما دو تای اول از روش های زیر را پیشنهاد می کنیم:

درمان با لیزر

جالبه! درمان هموروئید با لیزر جدید ترین روشی هست که برای درمان این بیماری توسط بهترین پزشکان سراسر دنیا تایید شده. از زمان کشف این راه درمانی بیشتر عمل ها؛ مثلا تقریبا 90% آنها با لیزر انجام میشن.

دکتران از لیزر IRC برای هموروئید درجه یک و دو و از لیزر CO2 برای از بین بردن هموروئید درجه سه و چهار استفاده می شود.

تفاوتشون هم در این هست که لیزر IRC ضعیف تر بوده و لیزر CO2 قدرت تهاجمی بیشتری دارد.

جراحی

عمل جراحی همانطوری که از اسمش پیداست در اتاق عمل انجام می شود. درحالیکه لیزر هموروئید توی کلینیک پزشک انجام می شود.

دلیلش هم این است که عمل جراحی نیاز به بیهوشی دارد ولی درمان با لیزر بدون بیهوشی ( به صورت بی حسی موضعی) انجام میشود.

زمانی که دکتر تصمیم گرفت بیمار باید جراحی بواسیر انجام دهد و وقت عمل هم رسید، توده بواسیر با تیغ جراحی بریده می شود که به این عمل هموروئیدکتومی می گویند.

این زخم معمولا باز می ماند تا خودش خوب شود ولی ممکن است آن را بخیه هم بزنند. اگر بخیه بخورد هموروئیدکتومی بسته است و اگر باز بماند هموروئیدکتومی باز میگویند.

خانگی یا گیاهی و دارویی

در کنار این دو روش لیزر و جراحی درمان خانگی بواسیر، درمان گیاهی و … چند تا درمان دیگه هم وجود دارند که ممکن است به کار کسی نیاید ولی خب ما توضیح می دهیم که نگید نگفتید!

درمان خانگی شامل مواردی از جمله مالیدن آلوئه ورا به بواسیر، درمان با عسل، قرص ویتامین ای e، کمپرس سرد، سرکه سیب و… است که چند بار در روز به مدت 20 دقیقه آنها را روی برآمدگی اعمال می کنید. تا زمان از بین رفتن توده باید این کار را انجام دهید.

از مزایای درمان هموروئید داخلی با لیزر می توانیم به این موارد اشاره کنیم:
در سریع ترین زمان ممکن و معمولاً کمتر از یک ساعت
درمان قطعی با از بین بردن کامل ناحیه متورم
جلوگیری از عفونت به علت ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر
هزینه مناسب
بدون احساس درد و یا خونریزی
بدون نیاز به طی کردن دوره نقاهت

بدون نیاز به پانسمان کردن موضع

این قسمت از مطلب برگرفته از ایران کلینیک .


[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]