غذاهای مضر برای کبد

سه شنبه 30 ارديبهشت 1399
17:23
پناهی

قند

مصرف زیاد قند فقط دندان های شما آسیب وارد نمی کند. بلکه می تواند به کبد شما نیز آسیب برساند. بدن برای تهیه چربی از یک نوع قند به نام فروکتوز استفاده می کند.مصرف بیش از حد شکر باعث ایجاد چربی می شود و می تواند منجر به بیماری کبد شود. برخی از مطالعات نشان می دهند که قند می تواند به اندازه الکل به کبد آسیب برساند، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید. این یک دلیل دیگر برای محدود کردن غذاها با قندهای اضافه شده، مانند نوشابه ، شیرینی و آبنبات است.

مکمل های گیاهی

مکمل ها حتی اگر این برچسب "طبیعی" داشته باشند باز هم ممکن است برای شما خوب نباشد. به عنوان مثال ، بعضی از افراد برای علائم یائسگی از گیاهانی بنام کاوا استفاده می کنند و در آرامش کمک می کند. اما مطالعات نشان می دهد که مصرف آن می تواند برای کبد مضر باشد و می تواند به هپاتیت و نارسایی کبد منجر شود. بعضی از کشورها این گیاه را ممنوع یا محدود کرده اند، اما هنوز هم در ایالات متحده موجود است. شما همیشه باید قبل از مصرف هر گونه گیاهان دارویی با پزشک خود صحبت کنید تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

وزن اضافی

اضافه وزن می تواند به سلولهای کبدی شما آسیب وارد کند و منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شود. در نتیجه ممکن است کبد شما متورم شود. با گذشت زمان، ممکن است بافت کبد را سخت کند و یا منجر به سیروز کبدی شود. اگر دچار رژیم غذایی و ورزش می تواند بیماری را متوقف کند.

مصرف بیش از حد ویتامین A از مکمل ها

بدن شما به ویتامین A احتیاج دارد ، و خوب است که آن را از گیاهانی مانند میوه و سبزیجات تازه ، به ویژه آنهایی که قرمز ، نارنجی و زرد هستند، دریافت کنید. اما اگر مکمل هایی مصرف می کنید که مقادیر زیادی ویتامین A دارند ، می تواند به کبد شما آسیب وارد کند.

نوشیدنی بدون الکل

تحقیقات نشان می دهد افرادی که نوشابه زیادی می نوشند، به احتمال زیاد به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) مبتلا هستند.

استامینوفن

دچار کمر درد یا سردرد یا سرماخوردگی شده اید، یک مسکن مناسب دریافت کنید. مصرف مسکن ها به میزان زیاد می تواند تاثیرات منفی بسیاری در سلامت کبد داشته باشند.

http://tablo160.yarblog.ir/post/23


[ بازدید : 208 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]