هموروئیدم را چگونه درمان کنم؟

شنبه 13 ارديبهشت 1399
14:36
پناهی

راه های درمان سریع، قطعی و فوری بواسیر(هموروئید)

اما اینگونه بیماری ها معمولاً باعث ایجاد خجالت و ترس در افراد مبتلا می شود و همین ترس بی مورد، گاهی باعث می شود بیمار از مراجعه به پزشک اجتناب کند و روند درمان بیماری را به تأخیر بیاندازد. اصلی ترین عارضه های ناحیه مقعد که امروزه بخش زیادی از جامعه را درگیر می کند، شامل شقاق، فیستول، کیست مویی و بواسیر(هموروئید) است. اگر بخواهیم به دنبال علت ایجاد این بیماری ها باشیم، قطعاً سبک زندگی و تغذیه غلط از اصلی ترین علل ایجاد آنها به شمار می روند.

نمی توان عارضه های مقعدی را جزء بیماری های خطرناک دانست، اما بی توجهی به درمان این بیماری ها معمولا باعث پیچیده و سخت تر شدن مراحل درمان خواهد شد.

تشخیص این بیماری ها خیلی کار آسانی نیست چون بعضی از علائم در آنها مشترک اند. پیشنهاد می کنیم اگر با چنین نشانه هایی مواجه شدید، برای تشخیص بیماری خود به یک متخصص کلورکتال مراجعه کنید.

بواسیر را می توان شایع ترین عارضه نشیمنگاهی دانست که بخش زیادی از افراد جامعه را درگیر می کند. رگ های طبیعی ناحیه رکتوم و مقعد، بر اثر ایجاد فشار دچار کشیدگی و تورم می شود. طبیعی است زمانیکه این رگها از حالت طبیعی خود خارج شوند، به شکل بیماری بروز می کنند. بواسیر داخلی در داخل کانال رکتوم ایجاد می شود و شاخص ترین نشانه آن مشاهده خونریزی هنگام دفع مدفوع به علت تحریک شدن این ناحیه است.

اما هموروئید خارجی در اطراف مقعد نمایان شده و باعث ایجاد برآمدگی و التهاب در این ناحیه می شود. همچنین بیمار در بواسیر خارجی متحمل درد و ناراحتی بیشتری می شود. برای تشخیص بواسیر باید به پزشک متخصص مراجعه کنید چون علائم آن می تواند مشابه با سایر بیماری های گوارشی باشد و احتمال تشخیص اشتباه برای بیمار وجود دارد. با ارائه دقیق علائم و سوابق بیماری توسط فرد مبتلا و سپس معاینه توسط پزشک، نوع بیماری تشخیص داده می شود. اما اگر هموروئید از نوع داخلی باشد، تشخیص آن کمی سخت تر است و گاهاً برای تشخیص دقیق، نیاز به آزمایشاتی مثل کولونوسکوپی است.

بعد از اینکه عارضه تشخیص داده شد، با توجه به شرایط بیماری یکی از راه های درمان بواسیر به بیمار پیشنهاد می شود. این درمان می تواند شامل عمل های جراحی و لیزر بواسیر باشد. انتخاب دکتر و محل مناسب برای درمان این بیماری یکی از فاکتورهای مهم به شمار می رود.


مشاهده ادامه مطلب


[ بازدید : 217 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بیماریهای مقعد و نشیمنگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]